Amici Insulae Logo

Amici Insulae

De vereniging Amici Insulae, opgericht in 1983, wil de belangstelling bevorderen voor het karakter, de cultuur en de geschiedenis van Stevensweert en Ohé en Laak.

De contributie bedraagt € 12,- per jaar, waarvan 1/3 deel wordt gebruikt als financiële steun aan het Streekmuseum Stevensweert / Ohé en Laak. In de maand mei wordt de jaarvergadering gehouden met aansluitend een excursie.

De circa 500 leden ontvangen een jaarboek met interessante artikelen over het Eiland in de Maas. Bovendien hebben ze gratis toegang tot het museum.

Ook het bestuur van het museum vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen lid worden van Amici Insulae. Dat betekent dat zowel Amici Insulae als het museum kunnen rekenen op een groot draagvlak voor hun activiteiten. Daarnaast zijn de financiën voor het museum van groot belang om de exploitatie rond te krijgen.

Lid worden? Bekijk de instructies

Bekijk voor meer informatie en voorgaande jaarboeken de website van Amici Insulae: www.amici-insulae.nl